آموزش و ارزشیابی ترجمۀ آموزشی، از منطق پارادایمی تا منطق نحوی
آموزش و ارزشیابی ترجمۀ آموزشی، از منطق پارادایمی تا منطق نحوی

مهناز رضائی؛ زهرا فدائی حیدری

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 476-503

https://doi.org/10.22129/plume.2023.378528.1241

چکیده
  در میان صاحب‌نظران این سوال مطرح است که‌ آیا ترجمه برخاسته از یک استعداد ذاتی است یا برآمده از یک روند منظم یادگیری؟ در همین راستا روشهای متعددی از سوی نظریه‌پردازان آموزش پیشنهاد شده است. به منظور ...  بیشتر
خود و دیگری، بررسی تصویرشناختی مخزن الوقایع اثر امین الدوله و سفرنامۀ پیرزاده
خود و دیگری، بررسی تصویرشناختی مخزن الوقایع اثر امین الدوله و سفرنامۀ پیرزاده

مهناز رضائی

دوره 14، شماره 27 ، شهریور 1397، ، صفحه 165-194

https://doi.org/10.22129/plume.2018.91687.1003

چکیده
  تصویرشناسی مطالعۀ نحوۀ معرفی بیگانه است و بر جنبۀ عملگرای تصاویر تکیه دارد. موضوع اصلی تصویرشناسی، «دیگری» می‌باشد. این نوع مطالعه، به بررسی عناصری که یک نویسنده به قضاوت نشسته و تفکرات و ذهنیتی ...  بیشتر